Facebook hirdetések: Mítoszok és félreértések #2

 

Korábbi blogbejegyzésünkben kiveséztük az egyik mítoszt, ami arról szólt, hogy miért hiszik azt az emberek, hogy az Ő vállalkozásuknál nem működik a Facebook.

Ha lemaradtál róla, akkor ITT elolvashatod!

 

Nézzünk meg egy mások “népszerű” mítoszt: Valóban idegesítőek a Facebook hirdetések?

 

Emékeztek még a bannerek fénykorára? – Igen, a fényes, villogó, idegesítő kis képes-szöveges üzenetekre gondolunk, ami napjában tízszer informált arról, hogy nyertél egy új Iphone-t. 🙂

Mára gyakorlatilag szó szerint egyet sem látsz belőlük, mert annyira idegesítették az embereket, és egy idő után már megtanulták figyelmen kívül hagyni azokat, ezért szép lassan ki is koptak a weboldalakról. (Még nevet is adtak neki, angolul “banner blindness” azaz banner vakság névvel illetik.)

Miért is történhetett ez, hogy ezeket szinte mindenki figyelmen kívül hagyta, és csak kis hatékonyságúak voltak? – Azért, mert irreleváns tartalmakat adtak az embereknek.

Olyan terméket/szolgáltatást próbáltak eladni, ami nem érdekelte őket.


Másrészről viszont, ha egy hirdetés a megfelelő emberekhez ér el, olyanokhoz akiket érdekel a hirdetés tartalma, amiket hasznosnak és jövedelmezőnek (saját maga számára értékesnek) talál, akkor bizony az a hirdetés célba ért!

 

Mielőtt tovább mennénk egy dolgot érdemes tisztázni: A Facebook egy pénzéhes óriásvállalat.

Így leírva kicsit érdekes lehet, főleg egy olyan cégtől, akik szintén a Facebookból élnek.

De gondolkodjunk egy kicsit másképp, a Facebook pontosan tudja, hogy honnan jön neki ez az óriási bevétele, mégpedig tőlünk hirdetőktől!

 

Éppen ezért az elsődleges célja mindig az volt (és valószínűleg az is lesz), hogy vonzza és megtartsa a felhasználókat a közösségi oldalán. Ezt pedig úgy érheti el, hogy számukra releváns tartalmakat közöl.

Hatványozottan igaz ez a hirdetésekre.

 

Máshogy megfogalmazva: A Facebook nem hagyja, hogy a hirdetők “teleszemeteljék” rossz minőségű hirdetésekkel a felhasználók hírfolyamát.

Természetesen időnként előfordulnak a SPAM-ekhez, bannerekhez hasonló, idegesítő hirdetések, de ezek hamar el is halványulnak köszönhetően a Facebook hirdetés szabályozó algoritmusainak. (Például: amire nem kattintanak, vagy nem történik semmilyen más aktivitás velük, azokat egy idő után nem jelenteti meg, még akkor sem, ha sokkal többet fizetne érte a hirdető.)

Ha itt és most össze kellene foglalni azt, hogy miért olyan hatékony a Facebook hirdetési rendszere, akkor azt így tennénk:

Távol tartja az egyes felhasználók számára kéretlen tartalmat és megjeleníti a kívánt tartalmakat. Ezért ennyire hatékony!

 

 

Amennyiben hasznosnak/érdekesnek találtad ezt a bejegyzést ne felejtsd el megosztani, hogy másoknak is segíthessünk vele!

 

Ha profi, szakértők által kezelt céges Facebook oldalt szeretnél, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!
Share This

A honlap további használatával Ön elfogadja a Sütik használatát (szinte minden weboldalon vannak Sütik) További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás