Facebook hirdetések: Mítoszok és félreértések #3

Nemrégiben írtunk két mítoszról a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban.

Az egyik arról szólt, hogy kinek jó és kinek nem jó a Facebook hirdetés, ezt ITT olvashatod el, a másik pedig arról szólt, hogy valóban idegesítőek-e a Facebook hirdetések? – ezt ITT tekintheted meg.

Most egy következő félreértés kerül terítékre, mégpedig az, hogy a jól működő Facebook hirdetésekhez tényleg nagy célközönségre (és/vagy rajongótáborra) van-e szükség.

 

Először is nézzük meg a különbséget a rajongótábor (page like) és a célközönség (audience) között.

 

Rajongótábor: Ezek azok az emberek, akik már – akár organikus módon (tehát nem fizetett hirdetésekből kifolyólag) akár fizetett hirdetések miatt kedvelték (like-olták) a céges oldaladat.

Akik egyszer bármelyik módon kedvelték az oldaladat, azok a “rajongóiddá” válnak, és amikor közzéteszel egy bejegyzést az oldaladon, akkor nekik valószínűleg meg fogja jelentetni a közzétett tartalmat. (Persze ez több tényezős esemény, függ a felhasználók aktivitásától, függ a közzétett tartalomtól és még sok más egyébtől is.)

Célközönég: Ezek azok az emberek, akiknek értékesítened érdemes, hiszen őket érdekli a legnagyobb valószínűséggel az, amit Te hirdetsz.

 

DE!

 

Ez nem feltétlenül egyezik meg a rajongótáboroddal. Sok cég költött már tetemes mennyiségű pénzt a Facebook rajongótáborának rossz célközönséggel való növelésére, ami után nem értették, hogy miért nem aktívak a rajongóik és miért nem tudnak nekik értékesíteni.

Néha a kevesebb több: Lehet, hogy egy oldalnak csak 2000 kedvelője van, míg egy másiknak 20.000, mégis az előbbi teljesít jobban eladási szempontból. Ennek egyik oka lehet a nem megfelelő célközönségbe való beruházás.

 

És itt van a lényeg!

 

Nem kell Neked húszezres rajongó tábor (de még kétezres sem feltétlenül) ahhoz, hogy értékesíteni tudj a Facebookon. Itt jön a képbe a célközönség valódi ereje: Nem csak az oldalad kedvelőinek hirdethetsz, hanem bárkinek, aki a Facebookon regisztrálva van (sőt mostmár az ún. partner hálózatokban szereplőknek is, a Facebookon kívülre.)

És pont ez, a célközönség teszi nagyon értékessé a Facebook hirdetéseket, például egy TV reklámmal szemben. Hiszen egy TV reklámot bárki megnézhet, de abból csak a töredékét fogja érdekelni a reklám tartalma, arról nem is beszélve, hogy csillagászati az ára. Ezzel ellentétben a Facebookon pontos érdeklődési köröket (és még ennél is több mindent) tudsz beállítani.

Fel szokott merülni az a kérdés, hogy “mi a helyzet akkor, ha én teljesen nulláról kezdem a Facebook oldalamat?

Az ilyen esetekre is megvannak a megoldások, lehet az abszolút nulláról is rajongótábort és célközönséget építeni. Ha érdekel hogyan, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

 

Amennyiben hasznosnak/érdekesnek találtad ezt a bejegyzést ne felejtsd el megosztani, hogy másoknak is segíthessünk vele!

Ha profi, szakértők által kezelt céges Facebook oldalt szeretnél, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot ITT.

Share This

A honlap további használatával Ön elfogadja a Sütik használatát (szinte minden weboldalon vannak Sütik) További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás