A Facebook úgy döntött, hogy kihúzza a Linkedln lába alól a talajt, mivel saját álláskereső és álláskínáló megoldáson gondolkodik. Ehhez minden a rendelkezésére is áll, valószínűleg sikerre is viszi.

Eddig mindösszesen egyetlen közösségi hálózat tudott sikeres lenni az elmúlt években a Facebook mellett, bár ennek fő oka az volt, hogy a Facebook eddig nem nyúlt át, és nem kínált eszközöket szakmai profilok készítéséhez.

A Linkeldn egy olyan “hálózat” ahol az emberek csak a szakmai információkat, szakmai életútjukat osztották meg, tulajdonképpen a magánéletet kizárva.

A Facebook egy új megoldással kísérletezik, így a céges oldalakon már megjeleníthető lesz a “Jobs”, vagyis munkahelyek opció is. Viszont az aduász nem más, mint az, hogy a meghirdetett állásokra fizetett hirdetés is kérhető.

Ehhez még tökéletes kiegészítő a szakmai címkék rendszere, amit tavaly teszteltek. Ez azt teszi lehetővé az ismerősöknek, barátoknak, hogy különböző képességek és készségek mentén ajánljanak. Ezzel elérik azt, hogy kirajozlódik ki miben jártas, ki miben számít szakértőnek.

Ezzel a funkcióval még ütősebbé teszik az alap elgondolást, mivel így még jobban célozhatók lesznek a hirdetések is.

A TechCrunch kérdésére a Facebook hivatalosan közölte: “a Facebookon tapasztaljuk,  hogy sok kisvállalat a saját oldalán teszi közzé állásajánlatait, ezért indítottunk egy tesztet az oldalak adminisztrátorainak, ahol állásajánlatokat hozhatnak létre és jelentkezéseket fogadhatnak a jelöltektől”.

Hogy is néz majd ki ez az új felület? Lehetővé teszi, hogy az adott cég formális állásajánlatot tegyen közzé, akár részletesebben is, például rész- vagy teljes munkaidős a meghirdetett állás; bérezés. De megjelenítheti a munkahely nevét és a munkaköri leírást is.

Fontos információ, hogy jelentkezni is lehet erről a felületről az adott állásra, mivel ilyenkor egy űrlapot dob fel a rendszer, viszont a legtöbb mezőt a Facebook előre ki is tölti a jelentkező saját profiljáról szóló információkkal. Ennél a pontnál nagyon fontos tényező, hogy a profilunk helyesen, valóságnak megfelelően legyen kitöltve.

Egyelőre még nem találták meg a megoldását az így elkészült jelentkezéseknek, tehát egyelőre sima üzenetként jelenik meg.

Ami a Facebook malmára hajtja a vizet pedig az, hogy a hírfolyam egy egészen egyedülálló hirdetési felületet jelent, ezt monetizálná az új megoldással a cég.

Érdekes, hogy még csak most jutott ez a fejlesztés eszébe a fejlesztőknek, hiszen a legnépszerűbb és legjövedelmezőbb hirdetési forma az állásajánlatoké.

Egyelőre még nem lehet tudni, hogy a jelenleg tesztelt Jobs felületet, illetve a profilcímkéket mikor fordítják élesbe. Ha úgy döntenek, hogy megvalósítják, akkor minden bizonnyal még nagyobb területet foglalnak el az online világban.

Share This

A honlap további használatával Ön elfogadja a Sütik használatát (szinte minden weboldalon vannak Sütik) További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás