A Facebook kürölbelül két évvel ezelőtt korlátozta az organikus elérést, amivel azt érte el, hogy azoknak, akik így tettek szert vásárlóikra, ki kellett találniuk egy stratégiát arra, hogy úgy szólítsák meg ügyfeleiket, hogy a versenytársak előtt járjanak.

Elmondhatjuk, hogy napjainkban a legnagyobb potenciál a Facebookban van ügyfélkapcsolati fronton, viszont az üzleti részén, a hirdetésben is vezető marketingeszköz a cégek kezében.

Egy jól megfogalmazott hirdetés, megfelelő beállításokkal nagyon sok emberhez eljuthat. A Facebook folyamatosan fejleszti a Hirdetéskezelői részét, ugyanúgy, mint magát a saját felületét, gondoljuk például az előző blogban taglalt Facebook webáruházra.

Ebben az írásomban azt szeretném kifejteni, hogy milyen előnyei vannak, ha a Facebookot ügyfélszolgálatra is felhasználjuk.

Sokan ismerik a telefonos ügyfélszolgálat hátrányait, például könnyebben torkollanak vitába, nehezebb irányítani. Ha éppen indulatosabb az ügyfél, hamarabb mond negatív dolgokat, míg ha leírja, akkor ő is másképp láthatja éppen felháborodása tárgyát.

Ha egy céget negatívan jelölnek meg egy posztban, mondhatni gyors öngyilkosság lehet a számára ha nem reagál rá minél előbb. Ezért célszerű az ügyfél gyors megkeresése privát üzenetben vagy akár hozzászólásban is. A legjobb megoldás a hozzászólás, hiszen akik olvassák a posztot, és a hozzá tartozó kommenteket, láthatják, hogy az adott cég, mennyire profin kezeli a problémákat, és akár jól is elsülhet egy negatívnak indított megjelölés.

A telefonos ügyfélszolgálat nem tudja felvenni a versenyt a kommentekben zajló ügyfélkezeléssel. A minél gyorsabb reakció, válasz kincset ér a vásárló szemében.

Mint tudjuk az elégedett vásárló visszatér, szívesen nézegeti a weboldalt, Facebook oldalt. Szívesen költ, akár többet is, és visszatérő vásárló válhat belőle.

Merjük használni a Facebook által kapott eszközöket a marketingünkben, mert aki most tétovázik, az könnyen a pálya szélén maradhat. A vásárlók szeretik a személyes kontaktust, a gyors reakciókat.

Új lehetőségként vezessük fel oldalunkon akár az ügyfélszolgálat lehetőségét is, hiszen az emberek szeretnek beszélni arról, amivel éppen elégedetlenek, és szeretik, ha kezelik a problémájukat, megoldást találnak rá. Ez pozitív élményként rögzül bennük, és legközelebb is (remélhetőleg) minket választanak!

Share This

A honlap további használatával Ön elfogadja a Sütik használatát (szinte minden weboldalon vannak Sütik) További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás