Már javában megkezdődött a 2017-es esztendő, már valószínűleg Ön is megkezdte az idei éves tervezést. De hogyan tud egy hazai KKV vállalat tervezni egy olyan hatalmas vállalatóriással, mint a Facebook? Egyáltalán hogyan számíthat a hazai KKV szektor a nagy testvér segítségére? Hogyan fog neki pénzt termelni a Facebook? És mit kell tennie, hogy ez tényleg így legyen? Ezekre a kérdésekre keressük a választ!

2017 nagyon izgalmas év lesz a közösségi marketing világában. Számos újításra, fejlesztésre és érdekességre számíthatunk.

Ha nézzük a nemzetközi trendelőrejelzéseket a Facebookkal kapcsolatban, akkor egyértelműen látszik, hogy hatalmas változás előtt állunk. A mesterséges intelligencia fejlesztése és alkalmazása, a Virtuális valóság, a Facebook bolt lehetőségei, a Helyi piac bevezetése és a Messenger fejlesztése, csupán néhány a Facebook fejlesztéseiből, és ezek közül akár 1 is forradalmi változást indíthat el a közösségi média működésében.

Ugyanakkor azt tapasztaljuk, hogy ezek a szavak olyan futurisztikusnak tűnnek a hazai KKV tagjainak, mint a Star Wars. Ugyanakkor amit láttunk 2016-ban, hogy a Facebook sokkal gyorsabb annál, mint azt egy átlagos hazai kisvállalkozás nyomon tudna követni. Amit a Szilícium völgyben kitalálnak, az ma már nem tart évekig, hogy hozzánk is eljusson. Gyakorlatilag néhány kattintás, hogy bevezessen valamit a Facebook és még néhány kattintás, hogy azt Magyarországon is elérhetővé, sőt akár kötelezővé is tegye.

Ez a valóság és rögtön le is szögezhetjük az első tényt a Facebook-kal kapcsolatban 2017-re:

Első tény: A Facebook-on különösen igaz, hogy csak a változás állandó!

A Facebook 2017-ben is folyamatosan változtatni fog. Folyamatosan újabb és újabb változtatásokat fog eszközölni, melyek egy részét látjuk, tapasztaljuk, egy másik részét viszont nem fogjuk közvetlenül tapasztalni, csak a változások közvetett hatásait érzékeljük.

Ezekkel a változásokkal rendkívül nehéz tartani a lépést. Még nekünk, akik egész nap Ügyfelek százainak a Facebook oldalát kezeljük, még nekünk is rengeteg az információ. Még mi sem tudnánk folyamatosan nyomon követni a változásokat, ha nem vezettünk volna be egy komplett oktatási és képzési rendszert, ami kifejezetten azt a célt szolgálja, hogy Munkatársaink tudásszintjét folyamatosan a maximumon tartsuk az Ügyfeleink érdekében.

Tapasztalatunk szerint rendkívül kevés hazai kis- és középvállalkozás van, akinek az érdeklődési körét jobban leköti, hogy a Facebook változásait figyelje és tesztelje, mint például a 2017-es minimálbér emelés hatásai. Ez véleményünk szerint így természetes.

Ugyanakkor fontos látnunk, hogy a változások attól, hogy nem tudunk rájuk figyelni, még bekövetkeznek, és drasztikusan fogják módosítani a Facebook eredményességét.

Sokszor hangsúlyozzuk, hogy a Facebook egy profitorientált vállalat és így a legtöbb változás is ezzel összefüggésben történik, ami azt is jelenti, hogy a hirdetői oldalt célozza valamilyen szinten. Ez pedig azt jelenti, hogy a korábban jól működő stratégiák és lehetőségek a Facebook-on egy csapásra eltűnhetnek, vagy jelentőségük a 0-hoz konvergál. Gondoljunk csak rá, hogy néhány évvel ezelőtt még akár fizetett hirdetések nélkül egy nagyobb Like-olótömeggel is milyen fantasztikus eredményeket lehetett elérni. Akik pedig korábban így hatalmas sikereket értek el, és nem változtattak a stratégiájukon, ma szinte semmilyen eredményt nem érnek el, ugyanannyi Like-olóval.

Körülbelül ilyen drasztikus változásokra számíthatunk 2017-ben. Határozott véleményünk, hogy ezen változások miatt a hazai KKV szinte csak akkor lehet majd sikeres a Facebook marketingjét tekintve, ha egy Ügynökséget bíz meg a Facebook oldalak kezelésével. Aki nem így tesz, vagy rengeteg energiát és időt kell áldozzon a fejlesztésre, vagy számítson arra, hogy drasztikusan csökkenni fognak az eredményei.

A másik fontos változás a Bolt terület bevezetésével kapcsolatos:

Második tény: A Facebook minél több szálon szeretne kötődni a Vállalkozásokhoz is!

A Facebook-on egy meglehetősen új funkció látott napvilágot, amit magyarul (elég érdekes fordításban) “bolt területnek” neveznek. Ez egy kezdetleges sőt inkább látszólagos webáruház rendszer. Valójában sok mindenre jelenleg nem jó, de nagyon jól mutatja a szándékát. Szeretné ha a vásárlásainkat is a Facebook-on keresztül intézznénk.

Nagyon izgalmas a koncepció üzleti szempontból, és nagyon sok találgatásra is okot ad, ugyanakkor a mostani kezdeményezés inkább csak puhatolózás, mint valódi webáruház rendszer. Talán ennek is betudható, hogy számításaink szerint jelenleg Magyarországon 3-400 Bolt terület található (bár ezek száma naponta nő).

Ha Önnek vannak értékesítendő termékei érdemes kipróbálnia ezt a lehetőséget. Egyelőre ingyenes és izgalmas újdonság.

Harmadik tény: A Facebook kacérkodik a mesterséges intelligencia alkalmazásával.

Ahogy írtuk (és persze természetes) a Facebook bevételeit szinte kizárólag a hirdetések adják. Ezek alapján a Facebook-nak a legfontosabb, hogy minél relevánsabb és minél jobban konvertáló hirdetések jelenjenek meg. Ennek érdekében mindent elkövet, és be kell látnunk valamit: az ember önmagában kevés. Egy megfelelő adatokkal a Big Data-hoz hozzáférő mesterséges intelligencia sokkal sikeresebben tudna hirdetéseket készíteni, elhelyezni és optimalizálni az embernél. Ez pedig nagyságrendekkel nagyobb bevételt eredményezne a Facebook-nak és megfelelőbb felhasználói élményt nyújtana a Facebook-on.

Tisztában vagyok vele, hogy ez nagyon futurisztikusan hangzik, de a helyzet az, hogy a technológia gyakorlatilag készen áll, sőt bizonyos források szerint már kísérleteznek vele. Ez pedig azt jelenti, hogy csak idő kérdése, hogy a hirdetési rendszere a Facebook-nak még intelligensebb és még eredményesebb legyen nekünk hirdetőknek. Ehhez viszont nekünk is szükségünk lesz segítségre, mert egy átlagos hazai KKV egyszerűen képtelen lesz tartani a lépést ezekkel a változásokkal.

És elérkeztünk a negyedik tényhez:

Negyedik tény: Egyedül nem megy.

Természetesen hazabeszélünk, ugyanakkor a fenti tényekből véleményem szerint egyértelmű, hogy a hazai KKV szektor maximum 1%-a lesz képes eredményesen kezelni a Facebook oldalát 2017-ben. Ha ezt a kis részt nem vesszük figyelembe, akkor két tábor fog kialakulni:

  1. Akik saját maguk próbálják meg a lehetetlent, és kezelik a Facebook oldalukat, hirdetéseiket és elszórnak egy csomó pénzt (a nem megfelelő optimalizálás miatt), majd azt mondják, hogy a Facebook sz@r és az ő területükön nem működik.
  2. Akik belátják, hogy egyedül nem tudják sikeresen menedzselni a Facebook oldalukat, és profi segítséget kérnek. Véleményem szerint ez lesz a nagyobb tábor.

Mivel valószínűleg egyre többen fognak rájönni, hogy a Facebook marketing még a marketingen, sőt az online marketingen belül is egy szakma, ezért egyre többen fognak ilyen szakembert keresni. A jó szakemberek kb. annyira telítettek lesznek 2017-ben, mint jelenleg a jó webmesterek, de sajnos meg fog jelenni a piacon rengeteg kókler is.

Éppen ezért ha Ön a második csoportba tartozik, akkor nagyon körültekintően kell majd választania Facebook marketing menedzsert, hiszen nehéz lesz kiválasztani a sok kókler közül azt a profi szakembert, aki bár profi, de valamiért mégis maradt szabad kapacitása.

Merthogy a Facebook megkerülhetetlen lett.

Ötödik tény: A Facebook marketing elengedhetetlen lesz 2017-ben!

Az összes felmérés azt mutatja, hogy a Facebook megkerülhetetlen marketing eszköz lett, sőt a MarketingCommando (www.marketingcommando.hu) által végzett nem reprezentatív kutatás alapján a legfontosabb KKV marketing eszköz lett a Facebook!

Így amennyiben Önnek kicsit is fontos a Marketing (ha eljutott idáig, akkor nem kicsit fontos :)), akkor nem hagyhatja ki 2017-ben a Facebook-ot, mint marketing eszközt. Ehhez válasszon egy profi csapatot (természetesen a http://facebook.oldalkezeles.hu -t ajánlom:), és ha eddig nem tette, kezdje el a Facebook marketingjét most, még 2017 elején, mert a fenti tények alapján lehet, hogy 2017 végén már késő lesz!

 

Share This

A honlap további használatával Ön elfogadja a Sütik használatát (szinte minden weboldalon vannak Sütik) További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás