Taddy Hall az Adwertising Age oldalán megjelent cikkében összefoglalta azon több száz vállalati esettanulmányon alapuló összegzését, amely a social media működés 10 alapszabályát tartalmazza. A cikk címe: 10 Essential Rules for Brands in Social Media.

Fontosnak tartok néhány szabályt ezek közül részletesebben is megosztani:

Ebből az első az 1%-os szabály. Mit is jelent ez pontosan?

A teljes honlapforgalom jelentős részét a teljes online látogatóknak mintegy 0,6- 4%-a adja. Elmondhatjuk, hogy ez elenyésző. Végeredményben ők azok a látogatók, akik úgymond véleményvezérként funkcionálnak saját közösségükben, ezért az általuk adott, megosztott információk legalább egy újabb látogatót eredményeznek, így a befolyásos látogatók a teljes honlapforgalom 20-50%-át adják.

 

A következő a 2-4-szeres szabály, ami a befolyásos látogató által az adott honlapra terelt új “látogató” esetében 2-4-szer valószínűbben érhető el konverziós cél, mint más látogatók esetében. Ezek a konverziós célok lehetnek: vásárlás, hírlevél feliratkozás, érdeklődés után, stb…

A fogyasztók által megosztott információk, bejegyzések, vállalati vélemények erőteljesebb márka iránti kötődést, vásárlási szándékot eredményezhetnek, mint az adott márka által megosztott, így érvényesül az új média/új csatornák szabály.

Az ismerősöm ismerősének az ismerőse kapcsolatláncolatok – a WOM okán – erőteljesebb befolyással bírnak, mint a közvetlen vállalati promóciók. A véleményvezérek erejének valódi értékét az indirekt kapcsolataiknak a száma és kiterjedtsége adja, attól függetlenül, hogy számos közvetlen kapcsolattal és követővel rendelkeznek. Ezt nevezzük a gyenge kapcsolatok ereje szabálynak.

A hírfolyam tűzereje szabály arra az egyszerű tényre épül, hogy a fogyasztók számos olyan információt osztanak meg az egyes közösségi portálok hírfolyamában. Ezek önmaguk és ismerőseik számára is hasznosak lehetnek. Az ilyen információk akár futótűzként is terjedhetnek. Ezért is fontos tudni a vállalati kommunikációban, hogy milyen csatornákon érdemes elindítani az információt, hogy minél gyorsabban és hatékonyabban terjedjen. Ezáltal eléri a Tipping point szintjét, így már önmagát sokszorozza meg.

Ha csupán egy reklámfelületként fogja fel egy vállalkozás a közösségi felületet, fogyasztói is “csak” egy direkt marketing felületnek fogják tekinteni. Azt viszont érdemes tudatosítani, hogy a social media platformok a közösség bevonásáról szólnak, ezért is fontos, hogy a vállalt által elhelyezett üzenetek kiváltsák a fogyasztók aktivitását és részvételét. Ez a lovat a fogat elé szabály.

Az ügyfélszolgálat szabály  nagyon fontos, hiszen a hagyományos média csatornák csekély mértékben foglalkoznak a fogyasztók visszajelzéseivel. Ezzel ellentétben a social media viszont a fogyasztókat helyezi a középpontba az esetleges problémáikkal és kéréseikkel egyetemben, melyek egyértelmű kezelést és ügyfélszolgálatot igényelnek.

Összességében elmondhatjuk, hogy ha szeretnénk minél több felhasználót elérni, fontos a közösségi média felületeken a megfelelő kommunikáció, és a benne rejlő lehetőségek kihasználása. Amennyiben túl bonyolult, vagy időigényes számunkra, megéri profi szakemberekre bízni, hiszen nagyon sokat nyerhetünk vagy veszíthetünk rajta.

Forrás: Klausz Melinda: Közösségi média

Share This

A honlap további használatával Ön elfogadja a Sütik használatát (szinte minden weboldalon vannak Sütik) További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás