3 hiba, amit sokan elkövetnek, amikor Facebook hirdetést írnak

 

Nos, a valóságban sokkal-sokkal több hibát követ el egy “átlagember”, aki a Facebook-on hirdet, ám most három olyan hibáról lesz szó, ami a célközönséget érintheti:

 

  1. Hibás “targetálás”

    Nos, ennél talán nincs is rosszabb. Ha rossz célközönségnek hirdetünk nem csak időt, de pénzt is vesztünk és csak egy valamit nyerhetünk: tapasztalatot. De ez ebben az esetben nem biztos, hogy vigasztalni fog minket.

    Nem számít mennyire jó az elkészült hirdetésünk, lehet miénk a világ legjobb értékesítési szövege, és dolgozhatunk az ország legjobb arculattervezőivel, ha nem a megfelelő emberekhez jut el a hirdetésünk, akkor az egész kidobott pénz lesz csak.

    És itt most nem csak az olyan egyszerű dolgokra gondolunk, mint hogy férfiaknak ne hirdessünk intim betétet, hanem az olyan finomabb tévedések is közrejátszhatnak a hirdetéseink sikertelenségében, mint például ha nem a 30-45 éves korosztályt célozzuk meg (akiket kellett volna) hanem mondjuk a 18-25 éveseket.

    Természetesen nem kell kétségbe esni, az ilyen malőröket ki lehet kerülni néhány “egyszerű” módszerrel, mint például az érdeklődési körök analizálása, a célközönségünk érdeklődési körének vizsgálata vagy a vásárlók demográfiájában végzett kutatás.

  2. Alacsony a célközönségünk ismertsége a márkánk/cégünk iránt

    Figyelembe kell vennünk, hogy nem fogja mindenki ismerni a cégünket, így sokan egyszerűen tovább görgetik a hirdetésünk arra gondolván, hogy “Miért jelenik ez meg nekem? Nem is ismerem.”

    Éppen ezért alapvetően 3 fajta vásárlót különböztetünk meg ebből a szempontból:

    Azokat akik…

    ▶ még nem találkoztak velünk,

    ▶ már látták valahol a nevünket (de nem biztos, hogy tudják, hogy mivel foglalkozunk)

    ▶ már vásároltak tőlünk.

    Mind a három csoportnak érdemes három különböző hirdetést létrehozni. Szerencsére erre a Facebook számos lehetőséget biztosít számunkra.

  3. Ha túl sok embert akarunk elérni

    Emlékezzünk a mondásra: “A kevesebb, néha több.”
    Ebben az esetben is igaz a fenti állítás, főleg akkor, ha nincs országos lefedettségünk.

    Lehet, hogy jól mutat az, hogy a Facebook rajongó táborunk mondjuk 20.000 fő, ám ha mi csak például Pécsen és környékén tevékenykedünk, de a rajongótáborunk 90%-a például egri és soproni lakosból tevődik össze, akkor egyrészt a már korábban említett módon pénzt dobtunk ki az ablakon, másrészt hosszútávon sem valószínű, hogy meg fog térülni a beletett idő, energia és pénz, hiszen túl messze laknak tőlünk. Így ebben az esetben érdemes lehet egy kisebb, de célzottabb célcsoporttal dolgozni.

    Másik rossz célzás ebben az esetben az lehet – még akkor is, ha országos a lefedettségünk – hogy egyszerűen túl sok emberhez akarjuk eljuttatni magunkat.

    A Facebook (ha bejelöltük a megfelelő érdeklődési köröket és minden egyebet, amit fontosnak tartottunk a célközönségünk számára) ki fog adni számunkra egy számot, hogy az adott feltételekkel mennyi embert tudunk majd elérni.

    Ezek a számok sokszor millió fölöttiek, ami ugyan jól néz ki, DE ilyenkor érdemes elgondolkodnunk, hogy “Vajon tényleg elakarok érni egy millió embert?” vagy inkább szűkítem tovább a célcsoportom és csak a számomra legrelevánsabb egyéneket célzom meg.

    Így valószínűleg kezdetben kevésbé lesznek látványosak az eredmények, ám hosszabb távon egy jól működő és aktív tábor “tulajdonosa” lehetek, hiszen ténylegesen azok az emberek fogják követni az oldalamat, akiket érdekel az én tevékenységem és számomra is fontosak.

    Amennyiben hasznosnak/érdekesnek találtad ezt a bejegyzést ne felejtsd el megosztani, hogy másoknak is segíthessünk vele!
    Ha profi, szakértők által kezelt céges Facebook oldalt szeretnél, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot ITT.
Share This

A honlap további használatával Ön elfogadja a Sütik használatát (szinte minden weboldalon vannak Sütik) További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás