Hamarosan itt vannak a Nagy-Britannia életében is oly fontos választások. A Facebook-ot rengeteg támadás érte korábban, az amerikai elnökválasztás kapcsán. Azt mondták, hogy a Facebookon megjelenő álhírek jelentős mértékben hozzájárultak a választások eredményéhez.

De hogyan kapcsolódik ez most ide?
Miért volt ez fontos a Facebook-nak?
És hogyan profitálhat ebből egy magyar Kis- és Középvállalat?

Ezekre a kérdésekre keressük most a választ!

A korábbi amerikai elnökválasztás kapcsán rengeteg támadás érte a Facebook-ot, amiért nem szabott gátat az álhírek terjedésének.
A Facebook ezért úgy döntött, hogy a brit választások közeledtével megpróbálják jelentősen visszaszorítani a kamuoldalak terjedését.

Ezért kiadtak egy 10 pontból álló javaslatcsomagot a felhasználóiknak, amiben ajánlásokat fogalmaznak meg a kamuoldalakkal kapcsolatban. Ez annyira fontos a Facebook-nak, hogy hirdetést vásároltak pl. The Times, vagy a Daily Telegraph hasábjain (már az milyen szürreális, hogy a Facebook hirdetési felületet vesz egy nyomtatott sajtóban!).

Ez a 10 pont viszont nem pusztán egy érdekesség. Ebből Ön, mint magyar KKV is profitálhat.
A Facebook véleményünk szerint sok hasznos ötletet adhat ezzel a 10 ponttal, nekünk, Vállalkozóknak is a Facebook posztokkal, a posztírás trükkjeivel kapcsolatban.

Nézzük mit tanulhatunk a Facebook által közzétett (és a HVG által fordított) ajánlásaiból:

  1. Legyünk szkeptikusak a címekkel kapcsolatban. A hamis hírek sokszor kapnak hangzatos címeket, ami direkt figyelemfelkeltő, de nincs köze a cikkben leírtakhoz.
    A fentiek alapján a szövegírás egyik legfontosabb állítása a Facebook-on is működik. A címsorunk, vagy Facebook bejegyzések esetén az első mondatunk legyen nagyon hangzatos, figyelemfelkeltő. Ezek az oldalak kizárólag annak köszönhetik működésüket, hogy a hangzatos címek miatt rákattintanak az emberek. A címsorunk legyen hangzatos, és akkor elolvassák az emberek a teljes bejegyzést a Facebook-on. (Persze továbbra is fontos a valós minőségi tartalom, ami a kamuoldalaknál nincs meg.)
  2. Vizsgáljuk meg alaposan a webcímet. Gyakran egy-egy karakter eltérés van csak az eredeti és a kamuoldal webcíme között.
    Építsünk brandet! A kamuoldalak sokszor egy-egy brand által felépített arculatot használják ki. Azt kívánom minden olvasómnak, hogy ilyen “kegyben” legyen része, hogy leutánozzák.
  3. Nézzük meg, milyen forrásból származik az információ. Ha semmilyen hírügynökségre, vagy más hiteles forrásra sem hivatkoznak, gyanakodjunk.
    A hiteles forrás nagyon fontos. Legyen szó cikkről, blogról, vagy Facebook bejegyzésről. Amennyiben szakértői írásról van szó, hitelesebbé tesz minket, ha a forrást megjelöljük.
    Tovább erősíti szakértői szerepet, ha más szakértői portálokról is posztolunk néha egy-egy cikket (persze nem túlzásba esve).
  4. Ha szokatlan az oldal formázása, az mindig gyanús lehet. A hackerek gyakran készítenek egy eredetihez megszólalásig hasonló álhír-oldalt.
    A formázás a Facebook posztoknál is lehet szokatlan. Jól felkelti a figyelmet például a sorminta, vagy a hangulatjelek, vagy akár az üres részek. Minden ami szokatlan az figyelemfelkeltő, így érdemes használni a Facebook posztoknál is.
  5. Figyeljünk a fotókra.
    A fotók nélkülözhetetlenek a Facebook céges oldalakhoz. Ma már szinte nem készítünk posztot fotó nélkül. A Facebook is jobban díjazza a fotós bejegyzéseket. Nem véletlenül csinálják ezt is a kamuoldalak is.
  6. Ellenőrizzük a megjelenés dátumát. Sok kamuhír évekkel korábban kelt szárnyra, és időről időre megosztják.
    Miért ne alkalmaznák ezt a taktikát tisztességes vállalkozások is? Sokan abban a tévhitben vannak, hogy amit egyszer leírtak, azt még egyszer közzétenni unalmas. A valóság koránt sem ez. Valójában a legjobb cikkeket vétek lenne nem kiposztolni ismételten (különösen a Facebook megjelenítési statisztikáinak ismeretében).
  7. Ellenőrizzük az információk hitelességét.
    A hitelesség nem csak Cégünkkel, hanem cégünk kommunikációjával szemben is elvárás. Mindent ellenőrizzünk le, hogy hiteles-e az információ, ami a Cégünk nevében ment ki. Kérjük ezt a Facebook oldalunk készítőitől is!
  8. Olvassunk el más beszámolókat is. Ha a nagy híroldalak is lehozták a hírt, jó eséllyel valóban megtörtént esetről beszélhetünk.
    Ez tulajdonképpen nem más, mint a konkurenciafigyelés egy formája. Mi is folyamatosan figyeljük a konkurenciát. Mit posztolnak, miről írnak, ők írtak-e már hasonlót, stb..
  9. Nézzük meg, hátha a történet csak vicc.
    Ha egy általunk kiposztolt történet csak vicc, azzal sincs baj, de akkor jelezzük a poszt végén, hogy ez csak vicc. De az ilyen típusú bejegyzéseket célszerű április 1-ére időzíteni a Facebook-on is.
  10. Néhány történet szándékosan tartalmaz téves információkat.
    Na ez az, amit mindenképpen kerüljünk! A szándékosan téves információ a 20. századi marketing eszközöknél még elment. Akkor még nem vette észre senki, vagy ha igen, akkor is megtartotta magának. A Facebook viszont pont az interakcióról szól. Az emberek kommunikálnak egymással. Ha valaki a posztunkhoz ír, akkor nagyobb százalékban jelenik meg az ismerősei körében ami egy ördögi spirálhoz vezethet. A szándékosan téves információt soha ne alkalmazzuk, és azonnal rúgjuk ki azt a Facebook oldalkezelő Munkatársat, vagy Ügynökséget, aki ilyennel próbál eredményt elérni.

 

Csodálatos 10-es lista amit a Facebook összeszedett nekünk. Ha más haszna nincs a kamuoldalaknak, legalább tanuljunk a hibáikból és működési elvüket felhasználva sokszorozzuk meg saját Céges Facebook oldalunk és posztjaink hatékonyságát!

 

 

Share This

A honlap további használatával Ön elfogadja a Sütik használatát (szinte minden weboldalon vannak Sütik) További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás