Hogyan készítsünk Céges Facebook oldalt?

Részletes leírás Céges Facebook oldal készítéséhez

Bár a Facebook valamennyi funkcióját úgy készíti el, hogy az a lehető legfelhasználóbarátabb legyen, mégis több Cégvezető úgy láthatja, hogy a Facebook-on nem könnyű Céges Facebook oldalt készíteni. Nekik készítettünk egy egyszerű útmutatót: Hogyan kell Céges Facebook oldalt készíteni?

Többen vannak, akiket a többféle opció elbizonytalanított és emiatt inkább bele sem fogtak a Facebook oldalkészítésbe. A gyakoribb viszont az, hogy a Cégek beregisztrálnak maguknak egy Facebook oldalt, azonban csak később döbbennek rá, hogy bizony nem a vállalkozásuknak megfelelő oldaltípussal regisztráltak. Bár ez javítható, de sokkal kisebb bonyodalom, ha eleve jól készítjük el céges Facebook oldalunkat.

Ezért úgy döntöttünk, hogy készítünk egy rövid összefoglalót, hogyan is érdemes céges Facebook oldalt készíteni.

Mindenekelőtt szükséges hozzá egy személyes Facebook profil. Ez elkerülhetetlen, ezért ha eddig próbáltuk magunkat tudatosan távoltartani a Facebook-tól, akkor ezt most tegyük félre, és regisztráljunk egy saját, személyes Facebook profilt.

A profilon kívül semmi másra nincs szükségünk a Facebook oldalunk elkészítéséhez. Kattintsunk a Facebook oldalunk jobb felső sarkában található lefelé mutató nyílra, a menüre. Ezután a megjelenő lehetőségek közül válasszuk ki az oldal létrehozása lehetőséget és kattintsunk rá.

Ezután az alábbi 6 féle oldaltípus közül választhatunk.

A legtöbben itt szoktak számukra nem megfelelő típust kiválasztani, ezért mindegyikre nézzünk néhány példát:

 

Helyi vállalkozás vagy hely

Tipikusan azok a vállalkozások válasszák ezt a lehetőséget, akiknek egy (valóságban létező) boltjuk, telephelyük, üzletük van, melynek így meg is lehet adni a címét (amit a Facebook is kérni fog).

Például: fodrászat, ékszerbolt, kisállatkereskedés, étterem, szállás stb.

 

Vállalat, szervezet vagy intézmény

Elsődlegesen a több való világban létező értékesítési ponttal rendelkező Vállalatok számára ideális lehetőség ez az opció.

 

Például: Pékséglánc, Bankok, Étteremláncok, stb.

 

Márka vagy termék

Ezt az opciót akkor válasszuk, ha márkaépítés céljából szeretnénk Facebook oldalt létrehozni. Ha például van egy egyedi termékünk, vagy egy brandet szeretnénk építeni valamilyen termék, vagy szolgáltatás köré, akkor ilyen típusú Facebook céges oldalt érdemes létrehoznunk.

Márka vagy termék típusú Facebook oldal elkészítését azon Ügyfeleink számára szoktuk javasolni, akik nem elsődlegesen és rövidtávon szeretnének bevételt a Facebook oldalból, hanem egy valódi közösséget szeretnének építeni, amely hosszútávon termeli ki a belefektetett időt és energiát.

 

Előadó, Zenekar vagy közszereplő

Azt gondolom, hogy ezt a típust nem szükséges bemutatni. A hazai KKV-k egy nagyon kis százaléka fog ilyen oldalt készíteni, és ahogy mondani szokták, aki közszereplő az biztosan tudja magáról, így valószínűleg azt is tudni fogja, hogy neki ilyen oldalt kell készíteni.

 

Szórakozás

A Szórakozás típusú Facebook oldalak skálája rendkívül széles. A sportcsapatoktól kezdve a zenei és irodalmi oldalakon át egészen a TV csatornákig minden ami szórakozás, illetve szórakoztatás ebbe a típusú Facebook oldalba tartozik. Valójában a tapasztalat szerint a média és média jellegű hazai vállalatokon kívül viszonylag kevés vállalkozás fog ilyen típusú Facebook oldalt készíteni.

 

Ügy vagy közösség

Ez a típus szintén nem elsődlegesen a vállalkozások számára lett kialakítva, kivéve ha valamilyen ügyet képvisel.

Egyértelműen akkor regisztráljunk ilyen Facebook oldalt, ha vállalkozásunk elsődlegesen valamilyen ügyért jött létre. Ilyen lehet például a Magyarországi Pandák Megmentéséért Egyesület (természetesen ilyen nem létezik, csupán a példa kedvéért írtam).

 

A Facebook oldal típusának kiválasztása talán a legbonyolultabb feladat a Facebook oldal elkészítésével kapcsolatban.

Leszámítva egy dolgot: a Facebook oldal nevének kiválasztását

A Facebook oldal neve és egyedi URL azonosítója kulcsfontosságú. Olyannyira, hogy külön cikket fogunk neki szánni a közeljövőben (érdemes tehát később is olvasni a blogunkat), így most jelenleg részletekbe nem megyünk bele a Facebook oldal nevével kapcsolatban.

Facebook oldalunk típusának kiválasztásától függően a Facebook további adatokat kérhet be a Facebook oldal létrehozása előtt, melyeket érdemes nagyon pontosan megadni.

Ezen bekért információk mennyisége és formája az adott oldaltípustól függ, és értelemszerűen kell kitölteni, ebben már semmi aggályos nincs, bárki meg tudja csinálni.

Valójában a Facebook oldalkészítés is úgy lett kialakítva a Facebook részéről is, hogy egyértelmű, és bárki számára érthető legyen. Ennek az oka, hogy a Facebook elsődlegesen a hirdetőiből (vagyis a Facebook oldalak tulajdonosaiból) szerzi fő bevételét, így neki is érdeke, hogy minél több Facebook oldal jöjjön létre. Így talán ez a folyamat még egyszerűbb, mint regisztrálni a Facebookra.

 

Amennyiben ezt a cikket elolvasta, egészen biztosan létre tudja hozni Céges Facebook oldalát. Ha mégsem és valahol elakadt, akkor írja le kommentben és szakértő Munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére.

Ügyfeleink számára pedig korlátlan számú Facebook oldal elkészítését vállaljuk külön térítés nélkül! Érdeklődjön Munkatársainknál!

Véleményünk szerint ma már nem létezhet vállalkozás Facebook oldal nélkül, szóval ha még Önnek nincs, akkor készítse el MOST céges Facebook oldalát!

Kattintson ide és készítse el Facebook oldalát!
Share This

A honlap további használatával Ön elfogadja a Sütik használatát (szinte minden weboldalon vannak Sütik) További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás