Feltételezzük, hogy nem kell külön ecsetelnünk azt, hogy miért fontos a Facebook fiókunk és oldalunk/oldalink védelme, különösen, ha céges szinten használjuk. Rengeteg személyes adatunk kerülhet rossz kezekbe, sőt rengeteg pénzt bukhatunk, ha nincs beállítva a megfelelő védelem a különböző eszközeinken, amikről a Facebook-ot használjuk. Sajnos egyre többször hallani Magyarországon is, hogy ismeretlenek feltörték egy Vállalkozó fiókját, és ezzel belépést szereztek a hirdetési fiókjába. Ott elvégeztek bizonyos beállításokat, majd elindítottak saját szakállukra (de a Cégvezető számlájára) hirdetéseket nemzetközi weboldalakra. És mivel ez a magyarországi vállalkozó hirdetési fiókjában történt, így a Facebook természetesen az ő és nem a csalók bankkártyáját terhelték meg vele.

Bár az esetek egy részében a Facebook korrekt módon járt el, vagyis ha egyértelműen bizonyításra került a csalás, akkor visszautalta az összeget, de ez nem minden esetben történt meg, így különösen fontos, hogy beszéljünk arról, hogyan tudjuk megvédeni személyes fiókunkat, és értékeinket!

Nem állítjuk, hogy létezik tökéletes védelem bármely eszközön, ám a Facebook megkísérli a lehető legnagyobb védelmet adni felhasználóinak – amennyiben azok hajlandóak élni ezekkel a lehetőségekkel! Több dolgot is tehetünk személyes és üzleti fiókunk védelme érdekében, és mindenkinek nagyon erősen javasoljuk, hogy amint idejük engedi éljenek ezekkel a biztonsági beállításosokkal! Higgyenek nekünk amikor azt mondjuk: ez nem játék! Ráadásul a beállítások nem tartanak sokáig.

Mi itt most azzal a biztonsági beállítással foglalkozunk, ami céges szinten erősen ajánlott, ez pedig a ún. kétfaktoros hitelesítés.

A kétfaktoros hitelesítés beállítása, használata:

Lényege, hogy egy az alábbiak közül legalább egy hitelesítési módot kell választani (a jelszón felül természetesen), amikor egy olyan eszközről próbálunk bejelentkezni, amiről eddig még nem tettük.
Ezek a lehetőségek a következők:
SMS-kód/Kódgenerátor/Koppintás egy kompatibilis eszközön/Külső alkalmazás/Bejelentkezés jóváhagyása másik eszközről/Nyomtatott visszaállítási kód

 

A kétfaktoros hitelesítés bekapcsolása/kezelése:

 

  1. Nyissa meg a Biztonság és bejelentkezés beállításait – ehhez kattintson az alábbi képen látható ikonra a Facebook jobb felső sarkában

  2. Ezek után kattintson a Beállítások > Biztonság és bejelentkezés pontra.

  3. Görgessen le a Kétfaktoros hitelesítés használata területhez, majd kattintson a Módosításpontra. (A képen a kétlépcsős bejelentkezés már be van kapcsolva)

  4. Válassza ki a beállítani kívánt hitelesítési módszert, és kövesse a megjelenő utasításokat. Célszerű legalább kétféle hitelesítési lehetőséget választania a lehetőségek közül.
    Az alábbi képernyőképen jól látszik, hogy milyen lehetőségek vannak a kétlépcsős azonosításra.

    A lehetőségek közül talán a legegyszerűbb a telefonszám megadása. Ebben az esetben a Facebook bejelentkezéskor (valahányszor bejelentkezünk egy számítógépen, vagy telefonon) kapunk egy SMS-t a megadott telefonszámok valamelyikére (többet is meg lehet adni) és az SMS-ben megkapott kód megadása után tudunk csak belépni a Facebook fiókunkba.

  5. A kívánt hitelesítési módszer kiválasztása és bekapcsolása után kattintson az Engedélyezés gombra.
  6. Ezek után a Facebook valamennyi új eszközön történő bejelentkezéskor kéri a kódot. Fontos, hogy csak az új bejelentkezésekkor, tehát ha ugyanarról a számítógépről nézem a Facebook-ot, és nem lépek ki akkor nem kell minden egyes alkalommal kódot beírnom!

Tippek a biztonság növelésére a Facebook-on:

  • Bármennyi hitelesítési módot választhat, de az SMS és/vagy biztonsági kulcs és kódgenerátort mindenképp érdemes bekapcsolni.
  • Azonosítatlan bejelentkezések esetén értesítést kérhet ezekről a tevékenységektől a Facebook-tól.
  • Néha előfordul, hogy nyilvános helyen kell bejelentkezni a fiókunkba (pl. kávézó, könyvtár, stb.) – ilyenkor az ottani számítógépeken sose mentsük jelszavunkat!
    Tehát Ne kattintsunk a “Böngésző mentése” lehetőségre, amit felkínál nekünk a rendszer.
  • Bizonyos böngésző beállítások esetén a mentett jelszavak és adatok törlődnek (pl. privát böngésző lap megnyitásakor), tehát, ha így jelentkezünk be, akkor mindig kérni fogja az extra hitelesítést a Facebook.
  • A kódgenerátor jelenleg csak Android és iOS készülékeken működik, és kell hozzá a Facebook alkalmazás a telefonunkra/táblagépünkre!
    Az itt kapott biztonsági kód eszköztől függően 30 vagy 60 mp-ig érvényes, de arra is lehetőséget biztosít a Facebook, ha valamilyen oknál fogva nem működik a kód, akkor a kódgenerátort alaphelyzetbe állíthatjuk.

 

Kiknek javasoljuk a Facebook kétlépcsős bejelentkezés bevezetését?

Alapvetően mindenkinek. Aki magánhasználatra nyitja ki a Facebook-ot, ott is érdemes az alkalmazás, hiszen egy magánfiókkal is vissza lehet élni, ugyanakkor ha valaki üzletileg használj a Facebook-ot és hirdet is rajta, akkor feltétlen be kell kapcsolnia, hiszen így gyorsan akár százezrektől is megfoszthatják jogosulatlanul. Ha Önnek még nincs bekapcsolva, akkor mindenképpen kapcsolja be! Amennyiben Ön Ügyfelünk (Köszönjük!), akkor pedig kötelező alkalmaznia a kétlépcsős bejelentkezést!

Mit tegyek ha már feltörték a fiókomat?

Amennyiben már bekövetkezett a baj, akkor a következőt valamelyikét, és/vagy mindegyikét érdemes megtennünk fiókunk és pénzünk védelme érdekében:

  1. Tiltsuk le a bankkártyánkat!
    Amennyiben a Facebook hirdetési fiókunk elsődleges fizetési eszköze a bankkártya, akkor tiltsuk le, így további összegeket nem tudnak tőlünk levonni.
  2. Állítsuk át a fizetési módot!
    Egy Facebook hirdetési fióknál nem maradhat üresen a fizetési mód (érthető okoknál fogva), azonban arra van lehetőség, hogy átmenetileg kijátsszuk a rendszert. Állítsunk be egy paypal fiókot hirdetési fióknak, amiben ne adjunk meg bankkártyát, így arról nem tudják levonni az összeget, és amennyiben már ez az elsődleges fizetési módunk, akkor már van rá lehetőség, hogy kivegyük a bankkártyánkat a fiókból, így pedig nem történik terhelés.
  3. Állítsuk le a futó kampányokat!
    Amennyiben még futó kampányok vannak, azokat mindenképpen állítsuk le, szüntessük meg, állítsunk be minimális költségkeretet, és eszközöljünk szabályokat a hirdetési fiókunkban, amik automatikusan kikapcsolják a kampányokat, amennyiben a konverzió 1 Ft-nál drágább! Ezek valószínűleg félmegoldások, hiszen a csalók ezekre a legtöbb esetben fel vannak készülve, de próba szerencse.
  4. Jelentsük a Facebook-nak!
    A feltörést, és az ebből származó károkat részletesen jelezzük a Facebook-nak és amennyiben ők ezt jogosnak ítélik, akkor az összeget visszautalják. Nem minden esetben, de nem egyszer Magyarországon is sikerült elérni, hogy a feltört fiókok által jogtalanul hirdetett összeget visszautalják.

 

Összességében fontos tehát tudnunk, hogy a Facebook fiókunk, (főleg nekünk Vállalkozóknak) itt Magyarországon is céltábla a hackerek számára, így kövessünk el mindent, annak érdekében, hogy ne lehessünk áldozat és csak a pozitív oldalát élvezhessük a Facebook által kínált határtalan lehetőségeknek!

Share This

A honlap további használatával Ön elfogadja a Sütik használatát (szinte minden weboldalon vannak Sütik) További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás