A Facebook-on többféle hirdetési keretről beszélhetünk. Egyrészt van kampánykeret, ami az egy adott kampányra vonatkozó maximális költséget adja meg. Beszélhetünk még licitplafonról, mely az egy “eredményre”, például kattintásra vonatkozó maximális költség. És mindezek felett áll a fiók költési limitje, vagyis kerete. Erről fogunk most egy kicsit részletesebben beszélni.

Mint arról már korábban írtunk, minden hirdetés, amit a Facebook-on látunk, valamilyen hirdetési fiókhoz kapcsolódik. Tehát a Facebook hirdetési fiókokon keresztül tudunk bármit hirdetni a Facebook-on. Ezen belül tudunk kampányt indítani, azon belül hirdetéssorozatot, és azon belül pedig hirdetéseket. Vagyis minden hirdetésnek, amit a Facebook-on keresztül adunk le a legfelső kategóriája a hirdetési fiókunk.

A hirdetési fiókunk pedig (részben emiatt) nagy becsben van a Facebook szemében. A Facebook vigyáz rá, hogy a felhasználói élmény (UX) a hirdetői oldalon is a lehető legnagyobb legyen.

Képzeljük el például a következő, egyik Ügyfelünkkel megtörtént szituációt!

Ügyfelünk egyedül próbált meg hirdetéseket készíteni, és sajnos a kattintásra szánt licitplafont a Facebook USD-ban értelmezte. Így Ügyfelünk 40 USD maximális licittel hirdetett egy kampányt. Mondanom sem kell, hogy volt bőven kattintás, hiszen így gyakorlatilag minden licitet megnyert :).

Ugyanakkor viszont akár romba is dönthette volna akár az egész céget is egy ilyen hatalmas galiba. Elég csak 1000 kattintó, és mondjuk egy 20 USD, vagyis mai árfolyamon 6000 Ft-os kattintási költség. Ez bizony akár 6 M Ft költség is lehetett volna…

Ha a fiók költési limitje nem érte volna el a maximumot.

A Facebook nagyon figyel a pénzünkre, hiszen amennyiben csalódunk benne, akkor legközelebb nem költjük el Facebook hirdetésekre, hanem akkor inkább más platformok felé fordulunk. Ez pedig hosszú távon nem érdeke a Facebooknak (milyen meglepő :)).

Ezért vezette be a Fiók költési limit funkciót, mellyel megadhatjuk, hogy mekkora legyen az az összeg, amit maximálisan költünk a Facebook kampányainkra. Amennyiben ezt az összköltési szintet eléri a fiókunk, akkor azonnal leáll az összes kampányunk, hirdetésünk és minden költésünk.

Ez sokszor idegesítő lehet, azonban a fenti példa is jól mutatja, hogy bizonyos esetekben viszont “cégmentő” segítség lehet.

Amennyiben a hirdetési keretünk elfogyott (vagyis hirdetési fiókunk elérte a maximális elkölthető összeget), akkor alapvetően két dolgot tehetünk a hirdetéseink ismételt elindítása érdekében.

Egyrészt felemelhetjük a Fiókunk költési limitjét. Ebben az esetben annyival tudunk többet költeni, amennyivel emeltünk a limiten.

Másrészt pedig lehetőségünk van nullázni is a fiókunk limitjét. Ebben az esetben a Facebook előlről számolja a költést, vagyis, mintha a Fiókunk nulláról kezdene költeni, és ugyanaz marad a fiók költési limitje.

Számszerű példával: Tegyük fel, hogy fiókunk költési limitje 100.000 Ft, amit már le is hirdettünk.

Két dolgot tehetünk.

  1. Megemeljük a költési limitet. Felemelhetjük 150.000 Ft-ra, vagy 234.567 Ft-ra is, de akár 101.000 Ft-ra is. Ezekben az esetekben a Facebook az új limit és a 100.000 Ft közötti részt hirdeti le, vagyis az előbbi példáknál maradva: 50.000 Ft-ot, vagy 134.567 Ft-ot, illetve 1000 Ft-ot.
  2. A másik lehetőség, hogy lenullázzuk a hirdetési keretet, ami azt jelenti, hogy a Facebook úgy számolja, mintha még nem költöttünk volna, és így ismételten elkölthetjük a 100.000 Ft-ot.

Mint a fentiekből is látszik, nagyon fontos, hogy a hirdetési keretünket jól válasszuk meg.

A nagyon nagy keret nem biztonságos, illetve a túlzottan kicsi keret esetén sokszor fog előfordulni, hogy leállnak a hirdetéseink, és be kell avatkoznunk, hogy ismét elindulhassanak.

Általában azt szoktuk javasolni, hogy a hirdetési keretet úgy válasszuk meg, hogy kb. 2 hétig ne fogyjon le. Ez még nem túl nagy kockázat hiba esetén sem, de kéthetente amúgy is szoktuk javasolni Ügyfeleinknek, hogy nézzenek rá a hirdetésekre, az eredményekre, ellenőrizzék a statisztikáinkat.

 

A legfőbb kérdés persze, hogy mindezt hol tudják megtenni?

Az alábbi linken keresztül tudják a Fiók költési limitjét, és egyéb beállításait módosítani:

https://www.facebook.com/ads/manager/account_settings/account_billing/

Share This

A honlap további használatával Ön elfogadja a Sütik használatát (szinte minden weboldalon vannak Sütik) További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás