Kiknek szól ez a cikk?
Azoknak, akik...
  • még újak a Facebook hirdetések világában és szeretnének egy gyors, lényegretörő útmutatót az alapok elsajátításához
  • fel szeretnék frissíteni a tudásukat
  • nem biztosak az alapokban és tudják, hogy egy jó alapon múlik minden
Kiknek nem szól ez a cikk?
Azoknak, akik…
  • már régóta űzik az ipart és új trükkök, beállítások elsajátítására vágynak
Miről tanulhatsz ebben a cikkben?
  • Lépésről-lépésre megmutatjuk, hogy hogyan hozz létre céges Facebook oldalt, és az ahhoz kapcsolódó hirdetési fiókot

Nem is szaporítjuk tovább a karaktereket, vágjunk bele!


Néhány általános definíció tisztázása:

  • Különbség van profil, oldal és csoport között
    • Profil: ez Te magad vagy virtuálisan, vagyis a facebook felületén
    • Oldal: ez egy olyan, a profilodhoz kötött de attól különálló felület, ahol pl. a céged nevében oszthatsz meg tartalmakat. Ez nyilvános, bárki láthatja, de a követőjének/kedvelőjének kell lenni ahhoz, hogy a facebook megjelentesse valakinek a hírfolyamán a posztjaidat
    • Csoport: hasonló az oldalhoz, de itt személyesebb kommunikációt lehet folytatni, és a csoport tagjai között sokkal nagyobb az interakció, mint az oldal esetében, továbbá itt lehet korlátozni az oldal láthatóságát
  • Hírfolyam: ez tulajdonképpen a személyes kezdőoldalad a facebook-on, ahol az ismerőseid, az általad kedvelt oldalak és csoportok bejegyzéseit láthatod, továbbá itt jelennek meg a facebook-os hirdetések egy része
  • Business Facebook: ez egy olyan oldal, ahová regisztrálnod kell, ha hirdetni akarsz a facebook-on, szerencsére nagyon egyszerű, később megmutatjuk
  • Hirdetéskezelő: ez a Business Facebook-on keresztül elérhető felület, ahol menedzselni tudod a Facebook-on létrehozott hirdetéseidet

Mivel a Facebook hirdetések kezelése mára már egy külön iparággá nőtte ki magát, ezért lehetetlen lenne egy blogbejegyzésben bemutatni azt az elejétől a végéig. 

Ezért mi részekre fogjuk szedni. Ebben a cikkben megtanuljuk, hogy hogyan hozzunk létre Céges Facebook oldalt és hogyan állítsuk be hozzá a hirdetéskezelőt.

Egy-két kivételtől eltekintve, ha te céges szinten akarod magad képviseltetni magadat a Facebook-on, akkor rendelkezned kell üzleti facebook oldallal (ennek a hivatalos neve “Business Facebook“), hogy megkülönböztesd magadat a magánszemélyektől és elszámolható legyél a hirdetések kifizetésénél. Nézzük a lépéseket:

Oldal létrehozása:

  1. Nyisd meg a facebook.com/pages/create oldalt.
  2. Válaszd ki a kívánt oldaltípust.
    Figyelj arra, hogy ha szervezet, vállalat, márka vagy közszereplő számára hozol létre oldalt, akkor igazolnod kell a hitelességet (tehát, hogy a sajátod).
Válaszd ki a vállalkozásod számára legmegfelelőbbet, és add meg a kért adatokat

3. Add meg a szükséges információkat.
4. Kattints a “Folytatás” pontra, és kövesd a képernyőn megjelenő útmutatást.

Céges facebook oldal létrehozása a fentieken túl azért is fontos, mert a hirdetéseket majd ezen oldalon keresztül tudod megjelentetni a Hirdetéskezelő segítségével, ezért jól fontold meg, hogy mi legyen az oldalad neve, ugyanis később nehezen lehet megváltoztatni, ha egyáltalán engedi majd a Facebook.

TIPP: Nem kell feltétlenül megegyeznie az oldalad nevének a cégneveddel, inkább válassz olyat, ami tükrözi a tevékenységedet és az emberek kapcsolódni tudnak hozzá. Pl.: Ha a cég neved “Pékipari gépek Kft.”, akkor érdemes egy barátságosabb néven regisztrálni, pl. “Pékségem” vagy “Szeretem a péksüteményt”.

Ezután érdemes regisztrálni a Business Facebook-ra, ugyanis itt sokkal több és hatásosabb beállítást érhetsz el a hirdetések terén is.

Igazából csak be kell jelentkezned ezen a linken a Facebook (személyes) profiloddal. 

Regisztráció után egy ehhez hasonló oldalt fogsz látni, persze neked csak egy darab oldalt fog mutatni.

Ez a Business Facebook oldal kezdőlapja alapesetben

Egyelőre ennyi! Kövesd blogunkat és Facebook oldalunkat további ehhez hasonló leírásokéért. Ha szerinted hasznos volt ez a tartalom, akkor oszd meg, kommentálj, kérdezz!
Közösségi Értékesítés

Share This

A honlap további használatával Ön elfogadja a Sütik használatát (szinte minden weboldalon vannak Sütik) További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás