Miért érdemes elolvasnod ezt a cikket?
Ha…
…Te még (teljesen) kezdő Facebookozó vagy (vállalkozói szinten)
…jobban meg akarod ismerni a Facebook adta lehetőségeket a vállalkozásod számára

Először is tisztázzuk, hogy mit jelent az, ha “beidőzítünk” (angolul scheduled post) egy Facebook posztot!
A céges Facebook oldaladra többféleképpen is közzé tehetsz tartalmakat, de ma már nemcsak, hogy javasolt, hanem kötelező is rendelkezned egy ún. Business Facebook fiókkal, erről bővebben ebben a cikkünkben olvashatsz.
Ha ez megvan, akkor ezek a lehetőségek adatnak meg számodra (legalábbis a cikk írásának pillanatában, hiszen a Facebook mindig újít és javít a szolgáltatásán, hogy a felhasználói a lehető legjobb élményben részesülhessenek).

1. A Facebook oldalad felületéről


A legalapabb módszer, ha megnyitod a Facebook oldaladat és, aki rendelkezik adminisztrátor vagy szerkesztő jogosultsággal, az az oldal tetején-közepén elhelyezkedő sávban tud beírni szövegek, képet/videót hozzáadni, illetve összesen 9 db bejegyzés forma közül lehet itt választani. Érdemes a tartalmadhoz legjobban illő formát választani (TIPP: ez nem mindig a kép+szöveg formátum 🙂 ).



2. A Creator Studio használatával


Ez, az utóbbi időben sokat fejlesztett Facebook eszköz hasznos társad lehet, főleg, ha sok videós tartalmat fogsz közzétenni, mert elsősorban a videók menedzseléséhez készült. Itt tudod a leggyorsabban elérni: https://business.facebook.com/creatorstudio/
Ez egy átláthatóbb felület, letisztultabb felület, amin fogod tudni kezelni a posztjaidat.

Ezen a felületen a képen látható gombra kattintva tudsz bejegyzést létrehozni. A legördülő menüből kiválasztod a számodra megfelelőt, ha a “Bejegyzés létrehozására” kattintasz az almenüben, akkor előjön további 3 fajta bejegyzéstípus, amiket itt közzétehetsz, de az első módszer használatával nem!


A Creator Studio további előnye, hogy ha összekapcsolod a (céges) Instagram fiókoddal, akkor itt tudod az ottani posztokat is közzétenni, szerkeszteni, ami egy rég várt funkció volt már a Facebook részéről, eddig ugyanis ezt csak nagyon körülményesen lehetett megoldani asztali számítógépről.


3. Külső szolgáltató/weboldal/applikáció használata


A harmadik és egyben utolsó módszert akkor ajánljuk, ha Te egynél több Facebook oldaladat és/vagy egyéb közösségi média oldaladat is párhuzamosan akarod kezelni.


Léteznek olyan (leginkább angol nyelvű) külső kezelőfelületek, amelyek alternatív megoldást kínálnak a Facebook és egyéb közösségi média felületeid kezelésére. Nagyon sok ilyen van, mindegyik egy kicsit más, mint a másik mind árban, mind a szolgáltatásaik skáláiban és minőségében. Van amelyik a hirdetéskezelést is egyszerűsíti.

Mivel ennek a cikknek nem célja ezeknek a szoftvereknek a bemutatása, így nem is áldozunk rá több virtuális teret, de a példa kedvéért megemlítünk kettőt, amit mi is használunk:

  • Az egyik legismertebb https://adespresso.com/
  • a másik pedig a https://www.socialpilot.co/.


+1. Mobilos applikációk


A Facebooknak természetesen van hirdetés és bejegyzéskezelő applikációja is, ám ezeket nem fejlesztik olyan mértékben, mint azt elvárhatnánk, ezért ezek sokszor hibásan vagy lassan működnek és sokkal korlátozottabbak az itt elérhető funkciók, így ezeknek a használatát csak akkor javasoljuk, ha éppen nem tudsz gépközelben lenni, de mindenképpen sürgősen meg szeretnél osztani valamilyen fontos információt.

Ennyit röviden arról, hogy milyen módszerekkel tudsz bejegyzéseket időzíteni, most nézzük meg azt, hogy ennek miért van értelme! 🙂

Ha még nem jöttél rá (na jó, tuti, hogy már rájöttél 😉 ) az egyik legfontosabb erőforrásod az időd.

Az időd a helyes felhasználása kritikus a vállalkozásod szempontjából. Így ha még valamilyen okból (pl. nincs rá kereted) nem szervezted ki a Facebook oldalkezelést profiknak, akkor a saját erre fordított idődet úgy kell beosztanod, hogy a lehető legkevesebb időráfordítással tudj sok, minőségi tartalmat generálni a Facebook oldaladra.


Ezt a Facebook nagyon korán felismerte így szinte a kezdetektől lehetőség van bejegyzéseket időzíteni egy későbbi időpontra, tehát nem kell az elkészítés pillanatában közzétenni, hanem egy általad választott későbbi időpontban automatikusan meg fogja jeleníteni a Facebook, legyél Te közben akárhol!


Ezt borzasztó egyszerűen megteheted!

Miután beírtad a szöveget, feltöltötted a képet vagy létrehoztad akármelyik típusú bejegyzésedet, ne a képen látható kék “Azonnali megosztás” gombra kattints, hanem a felső piros nyíl által jelzett “Megosztás most” gombra kattintva válaszd ki az “Időzítés” lehetőséget.
Ekkor meg fog jelenni egy naptár, amiből egyszerűen kiválaszthatod a számodra ideális dátumot, sőt az órát és a perced is.

  • Akár fél évre előre is időzíthetsz posztot!
  • Kipróbálhatod a “Javasolt” időzítést is (felső piros nyíl), ekkor a Facebook által a követőid aktivitása alapján legjobbnak vélt időpontban fogja megjelentetni a posztot, de ez csak akkor jó, ha mindig csak egy-egy posztot időzítesz be, különben mindig egy időpontra fogja tenni.
  • De, Te inkább az alsó “Egyéni” opciót válaszd és ott jelöld ki a megfelelő dátumtartományt.

Milyen vitathatatlan előnyei vannak a Facebook posztok időzítésének?

  • Kényelmesen tudsz egyszerre sok posztot “feltölteni”, így jelentősen csökkentve a posztolásra szánt idődet.
  • Az időzítés után tudod ellenőrizni a posztokat, így ha esetleg hibát, elírást észlelsz, azokat tudod jatívani.
  • Jobban át fogod látni a bejegyzéseid struktúráját.
  • Előre fel tudsz készülni olyan alkalmakra, amikor tuti, hogy meg akarsz majd jelentetni posztokat (pl. húsvét, karácsony, stb.) így nem az utolsó pillanatban kell kapkodnod ezek elkészítésével.

Néhány extra beállítási lehetőség:

Biztosan észrevetted, hogy a “megosztás most” gombra kattintva összesen négy lehetőséged van, ebből kettőről már beszéltünk, nézzük meg a másik kettőt:

  1. Visszadátumozás” – ez a funkció arra szolgál, hogy (a Facebook oldalad létrehozásának időpontjáig) visszamenőleg tudj létrehozni posztot, ami úgy fog tűnni az emberek szemében, mintha akkor tetted volna közzé az adott tartalmat. Ez egy ritkán használt eszköz, de megvan a maga szerepe.
  2. Piszkozat mentése” – a nevéből értelemszerűen következik, hogy ezt a funkciót akkor érdemes használni, ha még nem készültél el teljesen a poszttal, vagy vársz valamire, amit még később hozzá akarsz csatolni. Ezek a piszkozatok később bármikor szerkeszthetőek vagy törölhetőek és addig nem fognak megjelenni, amíg meg nem osztod őket, vagy be nem időzíted azokat.

Mit tartogat még számodra a Facebook a posztok megosztásánál?


Még további 4 dolgot tehetsz meg ebben a szakaszban.
Nézzük meg ezeket röviden:

  1. “Üzenet küldése” – ha ezt a funkciót választod, akkor a Facebook olyan bejegyzést hoz létre, ami privát üzenet (Messengerben) küldésére ösztönzi az embereket úgy, hogy elhelyez a posztban egy “üzenet küldése” gombot.
  2. Hangulatjelek” – ez a funkció egy érzést/állapotot jelez, aminek a segítségével kimutathatod, hogy mit csinálsz/hogyan érzed magadat. Ez két dologra jó 1.) személyesebbé teszi a posztodat (ami a Facebook kommunikáció egyik fő eleme) 2.) a hasonló érdeklődési körű embereknek fogja leginkább megjelentetni a posztot. Például, ha Te az éttermed aktuális ebéd menüjét teszed közzé, akkor beállíthatod, hogy “evés” + “ebéd”. 🙂
  3. Nyilvános” – a gombra kattintva három beállítási lehetőség nyílik meg számodra, amelyeket a lenti képen láthatsz, ezekkel tovább szűkítheted a bejegyzésed elérését, így érve el azokat az embereket, akikre neked leginkább szükséged van.

4. “Bejegyzés kiemelése” – ez már hirdetés, tehát fizetni kell érte. Csak akkor ajánljuk, ha tapasztaltabb Facebookozó vagy, ugyanis egy rossz beállítással csak a pénzedet fogod elkölteni szinte semmi eredményért cserébe.

Reméljük sikerült átadnunk a Facebook posztok időzítésének lényegét, ha szerinted hasznos volt ez a tartalom, akkor oszd meg, kommentálj, kérdezz!

További ilyen, és ehhez hasonló tartalmakért pedig kövesd Facebook oldalunkat és blogunkat! Közösségi Értékesítés

Share This

A honlap további használatával Ön elfogadja a Sütik használatát (szinte minden weboldalon vannak Sütik) További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás