Ebben a cikkünkben áttekintjük a Facebook által biztosított Vállalkozáskezelőt.

Hogy miért csak áttekintjük, és miért nem mutatjuk be teljesen? Mindössze azért, mert ha itt teljes terjedelmében bemutatnánk, abból egy könyv is kijönne…talán majd egyszer arra is sor kerül! 😉

Csak, hogy lásd ennek a Vállalkozáskezelőnek a “méreteit”: összesen 5 nagyobb menüpont van, ami 21 almenüpontra oszlik. (És természetesen az almenük is további almenükkel rendelkeznek…)

Business Facebook kezdőlap

Legalábbis jelenleg (2020 tavaszán) ennyi van, a Facebook napról napra fejleszti termékeit, szolgáltatásait így előfordulhat, hogy amikor Te olvasod ezt a cikket már több vagy kevesebb funkció érhető el. Ez leginkább attól függ, hogy mennyire talált hasznosnak egy adott eszközt a Facebook a felhasználók, vagyis ez esetben a cégek számára, illetve a tech világban szó szerint percről percre jelennek meg újítások, amikkel a Facebooknak lépést kell tartania, sok esetben pedig maga a Facebook hozza életre azt a bizonyos újítást ezért előfordulhat, hogy olyan funkciókat is beletesznek pár hónap múlva, amiről ma még csak álmodhatnak a “magunk fajta” cégek. 🙂

Nézzük át, hogyan is épül fel a Vállalkozáskezelő. 

*Megjegyzés: A Te Vállalkozáskezelőd kinézete eltérhet attól, amit a fenti képeken látsz egyrészt azért, mert a kinézetet és menüszerkezetet is frissíti időnként a Facebook – viszont nem minden embernél egy időben vezeti be az újításokat, másrészt azért azért, mert mi ügynökségként több Vállalkozáskezelőhöz (ezáltal több oldalhoz és hirdetési fiókhoz) is hozzáférünk, tehát a Te Vállalkozáskezelőd valószínűleg egy egyszerűbb képet fog mutatni.

Facebook Vállalkozáskezelő kezdőképernyő áttekintése

A kezdőképernyőn egy egyszerű, átlátható felületet kapunk, ahonnan elnavigálhatunk a különböző menüpontok között, illetve középen rögtön áttekinthetjük a hirdetési fiókjaink főbb mérőszámait, ezeket szűrhetjük is frissítés és időszak (év, hónap, nap) alapján. Továbbá oldalainkat is könnyen elérhetjük a középső menősávból. Jobb oldalon fent az aktuális (esetleges) hibákról, figyelmeztetésekről ad információt a Facebook, így ha valami probléma van, könnyűszerrel kijavíthatjuk azt.

A bal alsó sarokban további funkciók kaptak helyet, balról jobbra haladva a következők:

Bal alsó menüsáv a Business Facebookban
  • Vállalkozás beállításai
  • Értesítések
  • Keresés (a Vállalkozáskezelőn belül)
  • Súgóközpont
  • Oldalsáv összecsukása

A bal felső sarokban találhatjuk meg azokat a funkciókat, amelyekkel létrehozhatjuk hirdetéseinket, áttekinthetjük a célközönségeinket (analitika) és hozzáférhetünk sok más egyéb olyan funkcióhoz, amelyek segítségével professzionális szintre emelhetjük Facebook marketingünket.

Ide kattintva érhetőek el a további menüpontok

Ha a bal felső sarokban lévő pontokból álló négyzet alakú ikonra kattintunk, akkor még több funkció fog előjönni, amiket most röviden áttekintünk:

5 nagyobb csoportra osztva találjuk meg ezeket, hogy könnyebben tudjunk tájékozódni ebben az összetett rendszerben.

Az első csoport

Vállalkozás kezelése:

Itt a vállalkozásunk Facebook-on folytatott vállalkozói tevékenységét tudjuk menedzselni. Ez alatt azt kell érteni, hogy itt tudunk felvinni a cégünkről adatokat például, ha rendelkezünk fizikai bolttal, akkor annak az adatait, továbbá itt végezhetjük el a különböző biztonsági beállításokat, és a számlázáshoz is ebben a menüpontban férünk hozzá.

A második csoport

Hirdetés:

Ebben a menüpontban nem csak a hirdetéskezelőt találjuk, ahol a konkrét kampányokat, hirdetéssorozatokat és hirdetéseket tudjuk létrehozni, hanem beállíthatunk például automatikus szabályokat, személyreszabhatjuk a célközönségeinket, illetve itt található a Creative Hub is, ami arra szolgált, hogy létrehozhatunk egy projektet, felvehetjük a munkatársainkat, és csapatmunkában szerkeszthetjük a mintapéldányokat. 

Ezen kívül itt elérhetjük a hirdetési fiókunk beállításait. (Figyelem: a hirdetési fiók nem egyezik meg a Business Facebook fiókoddal!)

A harmadik csoport

Elemzés és jelentéskészítés:

A Facebook óriási mennyiségű adattal dolgozik, ám ha ezeket nem mérné és nem biztosítana azokhoz hozzáférést számodra nem sok mindenre mennél vele, hiszen a mérésekből tudod meg, hogy működött-e egy hirdetés, avagy sem.

Az elemzési adatokon és hirdetési jelentéseken túl itt van lehetőséged a kísérletezésre a hirdetésekkel és más, magasabb szintű Facebook marketing tevékenységek létrehozására.

Business Facebook – Kísérletek

A negyedik csoport

Ügyfelek aktivizálása:

Ebben a főmenüben csak egy almenü kapott helyet az “Oldalbejegyzések”. Erre kattintva láthatod oldalaid már közzétett és időzített bejegyzéseit is, továbbá természetesen létre is tudsz itt hozni új bejegyzéseket és hirdetéseket, bár egy kissé eltérő metódussal, mintha simán a Facebook oldaladon hoznád azokat létre.

Business Facebook – Oldalbejegyzések készítése

Az ötödik csoport

Termékek és szolgáltatások értékesítése:

Itt kapott helyet a Katalóguskezelő, ami elsősorban webáruházaknak nyújt hihetetlenül erőteljes segítséget termékeik értékesítésében és a remarketingben. A másik lehetőség, amit itt igénybe vehetsz, az a “commerce manager” vagy a Kereskedelemkezelő → E-kereskedelmi bolt beállításával lehetővé teheted az emberek számára, hogy közvetlenül a Facebookon és az Instagramon fedezzék fel, böngésszék és vásárolják meg a termékeidet. Itt, a Kereskedelemkezelőben tudod majd kezelni a megrendeléseidet, megtekinteni az elemzési adatokat és nyomon követni a kifizetéseket.

Ezek már nagyon magas szintű Facebook marketing tudást igényelnek, így javasoljuk, hogy fordulj szakértőkhöz, mielőtt ezekbe belevágnál.

Ez volt a rövid összefoglalása a Business Facebooknak, vagyis a Facebook által biztosított ingyenes vállalkozáskezelőnek.

Ha hasznosnak találtad ezt a tartalmat, tudod a dolgodat! 🙂

Kövess minket Facebook-on!

Share This

A honlap további használatával Ön elfogadja a Sütik használatát (szinte minden weboldalon vannak Sütik) További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás