Ha cégünk nevét megfigyeled talán nem ér Téged meglepetésként, hogy szolgáltatásaink erőteljesen összefonódtak a Facebook-al. 🙂

A sok évnyi tapasztalatunk alatt összegyűjtöttünk jó néhány olyan problémát, amivel a legtöbb vállalkozó szembesül, ha üzleti célokra akarja használni a Facebook-ot, még pontosabban, aki hirdetni akar a Facebook-on. 

Az egyik ilyen homályos terület a számlázás a Facebookkal, ill. a Facebooktól kapott számlák.

Mik ezek a problémák? A leggyakoribbak ezek szoktak lenni:

  1. Kell-e cégként regisztrálni a Facebookban, ahhoz, hogy hirdethessünk a Facebookon? Kell-e adózni a Facebook-os hirdetések után?
  2. Hogyan tudok fizetni a Facebooknak? (Fizetési mód beállítása)
  3. Hogyan számláz a Facebook nekem? Hol találhatom meg a Facebook által számomra kiállított számlákat?

Nézzük is meg szépen sorban a dolgokat és öntsünk tiszta vizet digitális poharunkba!

  1. Kell-e cégként regisztrálni ahhoz a Facebook-ban, ahhoz, hogy hirdethessünk a Facebookon? Kell-e adózni a Facebook-os hirdetések után?

Először is fontos tudni, hogy amennyiben magánszemélyként hirdetsz a Facebookon, akkor a hirdetéseidet adó terheli, ez meg fog jelenni a kapott számlán is (utólag többet kell fizetni, mint amit a hirdetéskezelőben látsz a hirdetések mellé írva), ha viszont cégként hirdetsz, akkor látszólag nincs rajta adó. Ez így teljesen nem igaz, kérdezd meg a könyvelődet – mi itt ennél jobban nem akarunk belemenni a dologba…

A lényeg, hogy mindenképp érdemes cégként regisztrálni a Facebook-on, és azon “keresztül” hirdetni, hiszen, ha céges kártyáról teszed bele a pénzt, akkor azzal el is kell majd számolni!

Többféle számlát is le lehet tölteni a Facebooktól, erről majd később részletesen, de álljon itt egy számlaösszesítő képe:

Így tudod elérni a számlázás menüjét:

Nyisd meg a Business Facebook oldaladat, majd kattints ide:

  1. Hogyan tudok fizetni a Facebooknak? (Fizetési mód beállítása)

A Facebook nagyon jó fej! Megelőlegezi számodra a bizalmát, ami itt azt jelenti, hogy csak azután fogja megterhelni bankkártyádat/paypal számládat, miután már hirdettél nála. További jó hír, hogy te tudod beállítani azt is, hogy mekkora összegenként terhelje meg. (Ez azért lehet fontos, mert bizonyos szolgáltatóknál napi tranzakciós limitek vannak, és ha pl. 400 forintjával terheli meg a számládat, akkor bizony hamar el lehet érni a limitet, ami után pedig nem tudsz majd vásárolni a kártyáddal, ill. a hirdetéseid is leállhatnak. 

Nézzük meg alaposan az alábbi képet (Kattintsd ide, hogy megnyithasd a saját fizetési beállításaidat, ha be vagy jelentkezve a Facebook-ba.)

  1. A “Kezelés” gombra kattintva adhatod meg, hogy milyen összegenként terhelje meg a kártyádat vagy Paypal számládat a Facebook. Érdemes legalább 10.000-es limitet megadni, hogy elkerüld a túl gyakori számlázást, ez a limit persze nagyban függ attól, hogy mekkora összeget akarsz havi szinten elkölteni a Facebooknál.
  2. Ezen a területen bármikor módosíthatsz fizetési módokat, arra viszont figyelj, hogy legalább egy aktív fizetési módnak be kell, hogy legyen állítva, máskülönben nem tudod eltávolítani a régit.

TIPP: Érdemes PayPal fiókot hozzáadni, azt egyből el szokta fogadni a Facebook, míg a bankkártyáknál sok galiba szokott lenni.

3. A fiók költési limitje az egész hirdetési fiókodra vonatkozik, tehát az összes kampányodra, hirdetéssorozatodra és hirdetésedre. Ha ezek összes költése eléri a megadott limitet, akkor leállnak a hirdetések és itt tudod manuálisan lenullázni vagy megemelni a limitet, hogy újraindulhassanak.

TIPP: Bár nem kötelező megadni ilyen limitet, mi mégis azt javasoljuk, hogy állítsd be azt a maximális összeget limitnek, amit Te hajlandó vagy havi szinten totálisan elkölteni a Facebookon, ugyanis elég egy apró hiba a hirdetési beállításokban és rengeteg pénzed mehet a süllyesztőbe nulla eredménnyel! 🙁

3. Hogyan számláz a Facebook nekem? Hol találhatom meg a Facebook által számomra kiállított számlákat?

Végül, ha mindent megfelelően beálítottunk és a hirdetéseink is elindultak, majd elköltöttük a korábban beállított limitnek megfelelő pénzmennyiséget, akkor érkezni fog számunkra számlaértesítő a Facebooktól, ill. egy automatikus terhelés a számlánkra (leveszik róla a pénzt).

TIPP: Mindig legyen az ide beállított számlán legalább annyi pénz, mint amennyit maximális költésnek beállítottunk, mert ha nem tudja egyből levenni a pénzt, akkor “negatívan megjelöli” a fiókunkat és a későbbiekben szankciókat vezethet be, pl. drágábban tudunk majd hirdetni.

A kapott számlákat (amiket majd le kell tölteni és továbbítani a könyvelőnek) ide kattintva tudod elérni, vagy pedig a korábban bemutatott “Számlázás” gombra kattintva a Business Facebook fiókodban.

Rengeteg szűrési beállítás áll rendelkezésedre a számlázási felületen is, de nagy valószínűséggel ezekkel nem kell majd foglalkoznod. Általában elég, ha a számlaösszesítőt továbbítod a könyvelődnek.

Reméljük sikerült eloszlatni a homályos foltokat a Facebookos számlázással kapcsolatban. Ha mégsem, írj nekünk nyugodtan! 🙂

Hasznosnak találtad? Volt benne számodra új információ? Akkor oszd meg ismerőseiddel ezt a cikket!

További hírekért, tippekért látogasd meg Facebook oldalunkat!
Share This

A honlap további használatával Ön elfogadja a Sütik használatát (szinte minden weboldalon vannak Sütik) További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás