Miket deríthetsz ki a Facebook Watch-ról, ha elolvasod ezt a cikket?

A cikkünket két részre osztottuk az első részben bemutatjuk a Facebook videós felületét és annak felhasználói vonatkozásait,

a második részben pedig az üzleti felhasználásairól fogunk írni.

Szóval hol is kezdjük… a Facebook már évekkel ezelőtt tett egy hatalmas lépést a videós tartalmak népszerűsítésére, nagy valószínűleg azért, hogy a lenyomja legnagyobb riválisát a témában, a Youtube-ot.

Ezt tette úgy, hogy kitalálta és meg is valósította az élővideózás funkciót. Ha esetleg nem tudod mi is ez, akkor nem csüggedj, pontosan az, amit a neve ígér: élőben közvetíthetsz gyakorlatilag bármikor és bármiről videókat, amiket bárki és bárhol megnézhet Facebookon keresztül (egy kis túlzással persze).

Talán most ne menjünk bele, hogy ez miért jó vagy miért rossz, mindkét oldalnál elég erős érveket lehet felsorakoztatni, a lényeg, hogy a mai napig működik és nem mellékesen a marketingesek egyik kedvenc “fegyvere” lett az elmúlt évek során, sőt egyre több cégvezető is megjelenik a saját élővideóival, amivel az ügyfeleinek akar kedvezni. Ezek a videók általában valamit magyaráznak, vagy valami újdonságot jelentenek be rajtuk keresztül, egyfajta ünnepélyességet adva az eseményeknek azzal, hogy valós időben jelentik be azokat. Egyébként a videók bármeddig visszanézhetőek, ha úgy állítjuk be. (Mi is csináltunk már pár ilyet, nem bonyolult, ha érdekel NÉZD MEG

Ezzel meg is van az első pont, hogy hogyan lehet üzleti célokra használni a Facebook videós funkcióját, bár ez még nem a Watch funkció! 🙂 Az üzleti felhasználásra majd a következő cikkben térünk ki részletesen!

Térjünk is át a Watch funkcióra!

Természetesen bármilyen eszközön elérhető (PC, okostelefon, stb.)

Az őskori módszerrel a linkre is kattinthatsz: https://www.facebook.com/watch/

Vagy a Facebook főoldalára belépve a bal oldali menüsávban is megtalálhatod asztali számítógépről, telefonról pedig a felső menüsávban, a TV-t ábrázoló ikonra kattintva.

Facebook Watch

Ha már a Watch funkcióra kattintottál, akkor egyből be fog neked dobni több videót a kezdőlapra. Ha még nem kedveltél egy csatornát sem, akkor az érdeklődési köreidnek megfelelően próbál majd válogatni a Facebook, ha pedig már követtél be csatornákat, akkor pedig azoknak a legújabb vagy legnépszerűbb videóit.

Facebook Watch funkciói

A főoldalon tovább navigálhatsz a különböző menüpontok között.

  1. Műsorok
  2. Élő
  3. Mentett videók
  4. Figyelőlista
  1. Ha hiszed ha nem a Facebooknak is vannak saját gyártású műsorai (ez ma már nagyon trendi 😉 )

    A műsorok műfaja nagyon változatos, vannak például dokumentumfilmek, animációs sorozatok, vígjátékok és minden egyéb ami egy streaming szolgáltatáshoz kell. Az epizódok átlagosan 20 percig tartanak.
    Hasonlóan más streaming szolgáltatókhoz itt is könnyedén tudsz navigálni az évadok között, nézheted HD-ben, stb. VISZONT két dologban biztosan eltér például a Netflixtől és az HBO GO-tól. 1.) Ezek ingyenes műsorok, 2.) a reakcióadáson kívül (like, szív, stb.) kommentálhatsz is a műsorok alá, ami egy egészen új megközelítés, hiszen azonnali visszajelzést ad a készítőknek és azoknak is, akik azon tanakodnak, hogy megnézzék-e a műsort.
  2. Felhasználói szemmel miért lehet érdekes az élővideók nézése? Azon kívül, hogy tuti nem vágják ki a kínos részeket…? 😀 Néhány példa, hogy miket nézegethetsz élőben: tulajdonképpen bármit..főzőműsorokat, egy zsiráf szabadon engedését a vadonba, sportközvetítéseket, parlamenti üléseket, videójátékokat (ahogy más emberek játszanak velük), ahogy fellőnek egy űrrakétát, vállalkozásodhoz kapcsolódó tartalmakat, stb., stb. …szóval tényleg szinte bármit.
  3. A mentett videók közé értelemszerűen el tudod menteni azokat a videókat, amiket később akarsz megnézni vagy újranézni. (Még akár listákat is létrehozhatsz.)
  4. A figyelőlistádhoz Facebook oldalakat adhatsz meg, és további beállításokat csinálhatsz, egyesével az oldalakhoz a szürke fogaskerékre kattintva, hogy még személyreszabottabb tartalmakat kaphass, ill., hogy ne maradj le a számodra fontos dolgokról.
Facebook saját gyártású tartalmak

Hogyan tudsz élővideót létrehozni?

Mintha posztot írnál, csak kattints az “Élő videó” opcióra, engedélyezd a kamera hozzáférést, ha kéri és utána átdob egy kezelőfelületre, ahol különböző beállításokat adhatsz meg, ha azokkal kész vagy már mehet is a menet!

Élő Facebook videó indítása

Még egy EXTRA dolog!

Ha ki akarod maxolni a karantén hangulatot a barátaiddal, akkor nézzetek együtt videókat a Facebook-on, úgy, hogy közben nem vagytok egy helyen! Na jó, de hogyan? Egyszerű, használd a Facebook Watch Parti funkcióját, hívd meg barátaidat egy közös tévénézésre a távolság nem akadály!

A posztírásnál kattints a további lehetőségekre és válaszd ki a “Videóparti” lehetőséget, majd kövesd az utasításokat, hogy egyszerre tudd nézni a videókat a barátaiddal, családtagjaiddal. 😉

Reméljük hasznos volt ez a tartalom, ha igen, akkor tudod a dolgodat. Oszd meg ezt a cikket olyanokkal, akiket szerinted érdekelhet, és kövesd Facebook oldalunkat, ha még nem tetted!

Facebook marketing
Közösségi Értékesítés Facebook oldal
Share This

A honlap további használatával Ön elfogadja a Sütik használatát (szinte minden weboldalon vannak Sütik) További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás